Από τη Σκύλλα στη Χάρυβδη (Σύμφ. Συμβίωσης)

omosexual.mediumΠαρόλο που η σύγχρονη κοινωνία θέλει να εμφανίζεται φιλελεύθερη, στην περίπτωση της αντιμετώπισης των ομοφυλοφίλων τα πράγματα δεν έχουν αλλάξει πολύ σε σχεση με το παρελθον.


Οι αγκυλώσεις στην κοινωνία διατηρούνται κ παρατηρούμε πλάι στις φιλελεύθερες εκστρατείες της ανεκτικότητας (που μονο αθωες δεν ειναι) να αναπαράγονται εσκεμενα κ αναχρονιστικά ιδεολογήματα οπως αυτα του Κοινωνικού Δαρβινισμού, του Βιολογικου Ντετερμινισμου, καθώς κ τασεις θρησκευτικού η εθνικού φονταμενταλισμού που καλλιεργουν συντηρητικα ανακλαστικα όπως η ξενοφοβία κ η ομοφοβία.

Ο συσχετισμός του Βιολογικού Ντετερμινισμού με το θεμα της ομοφυλοφιλιας γίνεται ξεκάθαρος όταν κάποιος συγκεντρώσει τις συνηθέστερες απαντήσεις που δίνονται στο ερώτημα γιατί κάποιοι άνθρωποι είναι ομοφυλόφιλοι κι άλλοι ετεροφυλόφιλοι. Μια απ’τις κυρίαρχες υποθέσεις είναι ότι έχει να κάνει με γενετικούς παράγοντες κ την επίδραση ορμονών κατά την ενδομήτρια περίοδο.

Στη πραγματικότητα ομως δεν υπάρχουν αποδείξεις ότι η ομοφυλοφιλία έχει «γενετική» βάση. Παρόλα αυτα, ο ισχυρισμός οτι ο Σεξουαλικός προσανατολισμός καθορίζεται βιολογικά προωθειται αρκετα κ αρχικα ειχε αναγνωσθεί ως μια οπτική «υπέρ των γκέι». Για το λογο οτι τους απάλλασσε απ’την κατηγορία του αφύσικου-ανώμαλου ενω τους προστάτευε κ απο κατηγορίες οτι πάσχουν απο σύγχυση σεξουαλικής ταυτότητας κ πως γενικα ειναι ατομα διαταραγμένα.

Το ζητημα της ομοφυλοφιλίας ομως ειναι ακομη ανοιχτό κ διχαζει. Ψυχολογία, βιολογία κ κοινωνιολογία επιστρατεύονται για να αποδείξουν το αν είναι έμφυτη ή αν δημιουργείται. Είτε ισχύει ομως το ένα είτε το άλλο, το βεβαιο ειναι οτι οι γκέι άντρες κ γυναίκες βομβαρδίζονται καθημερινα από απανωτά πορίσματα αμέτρητων ερευνών (συχνα αντιεπιστημονικών κ ανυπόστατων) κ ταλαιπωρούνται.

Στην πραγματικότητα δεν βρίσκονται στο εδώλιο του κατηγορουμένου ο καθε ομοφυλόφιλος μεμονωμένα, στο εδώλιο του κατηγορουμένου τοποθετείται ο ιδιος άνθρωπος, το εξελισσόμενο αυτο προιον της ιστορίας. Αλλες φορες ο κατήγορος που τον καθηλώνει εκει κ τον αναγκάζει να απολογείται ειναι ο συντηρητισμός, η θρησκοληψία, ο βιολογικός ντετερμινισμός κ ολοι αυτοι που επιχειρούν με ορους απολυτότητας να καθορίσουν το τι ειναι φυσικο κ αφύσικο, ομαλο κ ανώμαλο.

Αλλες φορες αντίθετα, ο κατήγορος του ανθρώπου προέρχεται απο περισσότερο προοδευτική αφετηρία, αντιλαμβάνεται οτι δεν καθορίζει το βιολογικό τη συμπεριφορά του ανθρωπου κ συνεπώς εστιάζει τα αιτια της “ασθένειας” στην κοινωνικό ξεπεσμό του καπιταλιστικού συστήματος. Πράττοντας το ομως αυτο θεωρεί την ομοφυλοφιλία ως το αρνητικό σύμπτωμα ενος αρρωστημένου κοσμου κ συνεπως προσδοκά οτι το σύμπτωμα αυτο θα εκλείψει στην ουτοπική κοινωνία.

Για αυτο το λογο άλλωστε δεν θα υποστηρίξει ποτε το κοινωνικό σύμφωνο συμβίωσης, αφου ανοίγει το δρομο για την υιοθεσία παιδιών απο ομόφυλα ζευγάρια κ αυτο με βαση την συμπεριφορική τους οπτική θα διαφθείρει τις συνειδήσεις των υιοθετημένων τέκνων κ ετσι θα διαιωνίζεται στις επομενες γενιές το αρνητικό αυτο σύμπτωμα της επίκτητης ασθένειας.

Στη προσπάθεια τους μαλλιστα να υπερασπίσουν την σεξουαλική αγνότητα των παιδιων, υπερασπίζονται συνάμα κ τη σταθεροτητα κοινωνικων σχεσεων (ιστορικά εξελισσόμενων) οπως η οικογένεια, επιθυμώντας να παραμείνουν σε ενα ξεπερασμένο μοντέλο που η δηθεν ορθότητα του καθορίζεται τελικα απο το βιολογικό παραγοντα (αφου το αποδεχτό μοντέλο οικογένειας, παραμένει αυτο κ μονο που θεωρούν οτι προωθείται απο το βιολογικό καταμερισμό των φύλων. Δηλαδη τη συμβίωση αρσενικού – θηλυκού).

Ας επιστρεψουμε ομως στην επιστημονικη προσεγγιση του ζητηματος. Τα μονά σταθερά συμπεράσματα απ’τις αμέτρητες έρευνες είναι οτι : Ομοφυλόφιλα άτομα εμφανίζονται σε όλες τις κοινωνίες. Η συχνότητα εμφανισης της ομοφυλοφιλίας είναι αρκετά συχνή κ για μερικούς αποτελεί επιστημονικό γρίφο πως μπορούν να επιβιώνουν αναπαράγοντας σταθερό πληθυσμό ενώ θα έπρεπε να μειώνεται μέχρι εξαφάνισης. Για τους υποστηρικτές της «Θεωρίας της Εξέλιξης» συνεχίζει να αποτελεί δυσεπίλυτο αίνιγμα το γεγονός, πώς η ομοφυλοφιλία υφίσταται ακόμα. Μια συμπεριφορά η οποία δεν συμβάλλει στη διάδοση των γονιδίων θα έπρεπε κατά την λογική τους να είχε εξολοθρευτεί απ’την ίδια την Φύση, η οποία δρα προς την κατεύθυνση της αναπαραγωγής.

Οι ορμόνες που παρουσιαστικαν ως η εύκολη ερμηνεία για την ομοφυλοφιλία, διαπιστώθηκε πως δεν υπάρχει καμία διάφορα στις ορμόνες μεταξύ ομοφυλόφιλων κ ετεροφυλόφιλων ανδρών. Ούτε τα πειράματα στα ζώα επιβεβαίωσαν την πίστη πως μπορούν τα ζώα να αλλάξουν προσανατολισμό. Συγχρόνως κ στην κλινική εμπειρία των γιατρών η έκθεση σε ορμόνες για θεραπευτικούς λόγους (στον καρκίνο ή σε χειρουργικές επεμβάσεις που αφαιρούνται οι όρχεις, ή σε νεοπλάσματα που επηρεάζουν ανδρικές ορμόνες) δεν κατάφεραν να αλλάξουν τον ερωτικό προσανατολισμό ετεροφυλόφιλων ανδρών.

Το ζητημα αποκαλύπτεται περισσότερο σύνθετο απο οτι φαίνονταν κ αρκετοί ερευνητές σήμερα επεξεργάζονται την γενετική υπόθεση των πολλαπλών γονίδιων που διαμορφώνουν την σεξουαλικότητα (διαφορετικά για τον σεξουαλικό προσανατολισμό, διαφορετικά για την προσωπικότητα, διαφορετικά για την θηλυκοποίηση του εγκεφάλου κ διαφορετικά για τα παιχνίδια κ την επιλογή ρόλων). Υποθέτουν πως τα γονίδια επηρεάζουν τα ορμονικά επίπεδα σε διάφορες φάσεις της εμβρυϊκής ζωής μεταβάλλοντας τα επίπεδα των υποδοχέων των ορμονών αλλά στη συνέχεια αναμφισβήτητα το περιβάλλον παίζει το καταλυτικό του ρόλο.

Αυτη η επιστημονική προσέγγιση εδραιώνεται σε λιγο πιο στερεες φιλοσοφικές βάσεις αφου αποδεχεται την καθοριστικη επιρροη του περιβαλλοντος. Αλλωστε, ο καθε οργανισμός ειναι αδιανόητος κ δεν υπαρχει διχως αντίστοιχο περιβάλλον (αν δεν υπήρχε ηλιος θα είχαμε τα ιδια οπτικά νεύρα;). Κατω απο τη κηδεμονία του περιβάλλοντος σχηματίζονται οι κληρονομικοί μηχανισμοί (τετοιοι οπως τους διαμόρφωσε το περιβάλλον) κ υστερα αποκτούν εσωτερική νομοτέλεια στην εξελικτική διαδικασία των οργανισμών.

Η αποτυχια της βιοκεντρικης πτερυγας να δωσει πειστικες εξηγησεις πανω στο φαινομενο, ειχε ως αποτέλεσμα σταδιακα να αναζητείται η αιτία της ομοφυλοφιλίας σε περιβαντολογικους παράγοντες. Αυτο εισηγαγε νεα προβλήματα καθως εγείρει ερωτήματα σχετικα με το κατα ποσο ενα υγιές κοινωνικό περιβάλλον θα παρήγαγε ατομα με ομόφυλο σεξουαλικο προσανατολισμό.

Ανατίθεται λοιπον στον άνθρωπο πλεον η ευθύνη να επηρεάσει την κατεύθυνση της κοινωνία του ώστε (μετασχηματιζωντας τους υλικους ορους) να αλλάξει τα ερεθίσματα που αυτη θα παράγει κ τους ανθρώπους που τελικα θα δημιουργεί. Συχνα ομως οσοι εισερχονται σε αυτη την επιλεκτικη λογικη (για το ποια κοινωνικα χαρακτηριστικα θα επρεπε να τονωθουν κ ποια να αφανιστουν με γνωμονα το συμφερον του ανθρωπου) έχουν ολως παραδοξως κατα νου κι ενα σαφές πρότυπο για την έγκυρη ανθρώπινη φυση που επιθυμουν να προστατεύσουν.

Το ερώτημα ποια ειναι η ανθρώπινη φύση ομως είναι από τη φύση του προβληματικό κ η διαμάχη για το ποιο ασκεί τη σημαντικότερη επιρροή στον ανθρωπο, η βιολογία η το περιβάλλον είναι ένα μεταφυσικό κυνήγι του πρωταρχικού παράγοντα. Η διαλεκτική σχέση βιολογίας κ περιβάλλοντος δεν είναι κάτι που γίνεται εύκολα αντιληπτό. Είναι μια σχέση που δεν επιτρέπει απλοποιήσεις κ αυτό δυσκολεύει τον στοχασμό ειδικά όταν υπάρχουν προκαταλήψεις πάνω στο ζήτημα. Η σύγχυση είναι τόσο διαδομένη που αναδεικνύει το ζήτημα ως κάτι που πρέπει επιτακτικά να διαλευκανθεί γιατί διαφορετικά ενισχύει διαστρεβλωμένες οπτικές πάνω σε πλήθος άλλων ζητημάτων.

Αναλογιζόμενοι αυτό αντιλαμβανόμαστε τώρα καλύτερα τη παραδοξότητα που συχνά παρατηρείται σήμερα. Δηλαδή μια μερίδα προοδευτικών δυνάμεων της κοινωνίας με επαναστατικες διαθεσεις να διχαζεται αναμεσα σε δυο αντιτιθεμενες αλλα εξισου λαθεμενες αντιληψεις. Η μια πλευρα – κ ενώ στο παρελθόν είχαν εναντιωθεί στο Βιολογικό Ντετερμινισμό (σε δήθεν γονίδια εγκληματικότητας, ευφυΐας κλπ)- να υιοθετη βιοκεντρικες προσεγγίσεις για να αποδείξει ότι η ομοφυλοφιλία είναι βιολογικα καθοριζμενη ενω μια αλλη να θεωρει οτι ειναι μια κοινωνικη ασθενεια κ συνεπως φυσική ανωμαλία που μπαίνει τροχοπέδη στην εξέλιξη του είδους.

Η πλευρα που δεχεται ως κυρίαρχο τον Περιβαλλοντολογικό παράγοντα, εξηγει την ομοφυλοφιλία ως αποτέλεσμα ενός διεφθαρμένου εκμεταλλευτικού συστήματος που δεν θα υπάρχει για πάντα αλλά κάποτε θα αποσυρθεί στο ιστορικό μουσείο παίρνοντας μαζί του όλες τις βρομερές συνέπειες που επέβαλε στους ανθρώπους. Τοση προκατάληψη πάνω στο ζήτημα μπορεί να οδηγήσει προοδευτικές μερίδες του πληθυσμού μέχρι κ στην υπεράσπιση της σταθερότητας ιστορικά εξελισσομένων θεσμών (όπως της οικογένειας) κ στην αναγνώριση συγκεκριμένων κοινωνικών μοντέλων κ ρόλων που αναπτύσσουν οι άνθρωποι ως επιβεβλημένους ηθικά κ φυσικα.

Ακομη κι αν ξεκινήσουμε απο την παραδοχή οτι η βιολογία καθορίζει το φύλο των ανθρώπων αμέσως πρεπει να αποδεχτούμε οτι το ρολο που ενσαρκώνει το καθε φυλο σε καθε ιστορική περίοδο τον καθορίζει το κοινωνικό περιβάλλον. Αν θέλουμε να συσχετίσουμε ομως τη βιολογία (οχι με το φυλο) αλλα με τον Σεξουαλικό προσανατολισμό το μονο που μπορουμε να δεχτούμε Βιολογικά ειναι πως η αφετηριακή σεξουαλική κατάσταση για τα έμβια όντα είναι η αμφισεξουαλικότητα, κάθε διαφοροποίηση (ομοφυλοφιλη η ετεροφυλη) δεν αποτελεί απόκλιση απο το βιολογικό φύλο αλλα αποτελεί σεξουαλική κατεύθυνση που διαμορφώνεται περιβαντολιγικα κ ανεξάρτητα απο το βιολογικό φύλο.

Το φύλο (βιολογικο) δεν καθορίζει το κοινωνικό ρόλο (κοινωνικο φυλο) [π.χ. Η κοινωνία των Αμαζόνων]. Το Βιολογικό φύλο καθορίζει μονο το σε πιο κοινωνικό στερεότυπο (ρολο) θα εντάξουμε το κάθε νεο άτομο που γεννιέται στην κοινωνία αλλα οχι τι ειδους θα ειναι αυτο το στερεοτυπο. Οι ομοφυλόφιλοι δεν έρχονται σε αντίθεση με τη φύση η την βιολογία αλλα με τον κοινωνικό ρολο που θα επρεπε να επωμισθούν με βαση το βιολογικό φύλο τους. Άλλωστε στον άνθρωπο η πραγματική φυση, η ουσιαστική βιολογία ειναι το τεχνητό περιβάλλον, η κοινωνία.

Ο κυριαρχος κοινωνικός ρόλος του Αρσενικού (βιολογικό φύλο) ειναι να ειναι Άνδρας (κοιν. Φύλο) δηλαδή στη δοσμένη κοινωνία να ειναι π.χ. δουλευταράς, να προτιμάει σεξουαλικά γυναίκες, να τεκνοποιεί κ να γίνεται πατέρας κλπ κλπ. Ο αρσενικού φύλου ομοφυλόφιλος δεν έρχεται σε αντίθεση με κάποια φυσική οδηγία αλλα αποκλίνει απο τον κοινωνικό ρόλο που τον προόριζε το βιολογικό του φύλο και για αυτο άλλωστε (ενω γινεται βιολογικα «αποδεκτος») δεν γίνεται αποδεχτός κοινωνικά.

Η σεξουαλική του προτίμηση οπως αυτη σχηματίστηκε δεν εχει βιολογικές καταβολές (ορμόνες, γονίδια κλπ), αφου γενικότερα η συνείδηση του ανθρώπου δεν διαμορφώνεται βιολογικά αλλα κοινωνικά. Η σεξουαλική του προτίμηση (που δεν καθορίζεται απο το βιολογικό φυλο) σχετίζεται με τον ιστορικό ρολο (κοινωνικό φυλο) που επωμίστηκε (βαση του βιολογικού φυλου του) αλλα δεν εξαρτάται απόλυτα ουτε απο αυτόν.

Ο σεξουαλικός προσανατολισμός ειναι μια πολυ σύνθετη πτυχή της ανθρώπινης συνείδησης και οι παράγοντες που τον διαμορφώνουν δεν πρεπει να σχηματοποιούνται και να περιορίζονται (π.χ. Αποκλειστικά κ μονο στην οικογένεια). Οι αποκλίσεις απο τον κοινωνικό ρολο που θα επρεπε να αναπτυξη καθε ατομο με βαση το φυλο του, προωθουνται απο το οικογενειακό περιβάλλον του αλλα οχι σε τετοιο βαθμο που το οικογενειακο περιβαλλον να καθορίζει τον σεξουαλικό προσανατολισμό μονομερώς και αδιαχώρητα απο αλλους παράγοντες.

H οικογένεια δεν ειναι ο μονος φορέας κοινωνικοποίησης. Μολις γεννηθεί ο άνθρωπος εισέρχεται σε μια εξελισσόμενη μεν κοινωνία αλλα με ολοκληρωμένο δε (μεταβαλλομενο διαρκώς) σύστημα αντιλήψεων που εχει χτιστεί πανω σε συγκεκριμένους υλικούς όρους και που το εσωτερικεύει αρχικά άκριτα μεσω της γλώσσας. Δεν ειναι απαραίτητο πως ενας παιδι οικογένειας ομοφυλοφίλων, ακομη κι αν συμπεριφορικά σε ενα βαθμο αποκλίνει απο το κοινωνικό ρολο που τον προόριζε το φυλο του, θα ακολουθήσει αναγκαστικά μια ομόφυλη σεξουαλική κατεύθυνση.

Οι κοινωνικοί ρολοι εχουν ιστορία, μεταβάλλονται οπως κ η κοινωνία πανω στην οποια ξεδιπλώνονται. Το να αναγάγει κάποιος τον κυριαρχο – στη δοσμένη ιστορική στιγμη- κοινωνικο ρολο των φύλων σε φύση, θεωρώντας τον μάλιστα αδιαίρετο κ απόλυτα εξαρτώμενο με το βιολογικό φυλο σημαίνει οτι αντιλαμβάνεται μεταφυσικά τους εξελισσόμενους θεσμούς, σχέσεις κ ρόλους που διαμορφώνονται στην κοινωνία μεσα στην ιστορική της ανέλιξη.

H σχετική αυτονομία των κοινωνικών ρόλων που ενσαρκώνουν τα βιολογικά φύλα απο το ιδιο το βιολογικό φύλο, η ανεξαρτησία των σεξουαλικών προτιμήσεων απο το βιολογικό φυλο κ τον κοινωνικό (ρολο) καταδεικνύουν απλούστατα την μη κυριαρχία του Βιολογικού στο κοινωνικό. Η απαίτηση των ομοφυλοφίλων να γινουν κοινωνικά αποδεχτοί έρχεται σε αντίθεση μοναχα με τα κοινωνικά στερεότυπα κ φανερώνει την ευμετάβλητη φυση των κοινωνικών ρόλων, προτύπων (κατι που δομικά υπονομεύει την καθε κυριαρχη ταξη πραγμάτων που παρουσιάζει την κοινωνία ως μη εξελιξημη).

Μια συχνή παρεξηγηση ειναι οτι οι υπερασπιστές της ομοφυλοφιλίας υποστηρίζουν την θεωρία του Τρίτου φύλου. Όμως αυτο αποτελεί τουλάχιστον αφελη παρανόηση. Κανεις δεν υποστηρίζει οτι ενας ανθρωπος με ομόφυλο σεξουαλικό προσανατολισμό αποτελει καποιου ειδους τρίτο βιολογικό φύλο. Αντίθετα διεκδικούν εναν “τριτο” (διαφορετικό δηλαδη) κοινωνικό ρόλο που ενω θα λαμβάνει υπόψιν το βιολογικό τους φύλο θα εκλαμβάνει επίσης υπόψιν του κ τον σεξουαλικό τους προσανατολισμό. Μια ιδεολογική αποδέσμευση δηλαδη της σεξουαλικής προτίμησης απο τα υπάρχοντα κοινωνικά στερεότυπα που δηθεν καθορίζονται απο τη βιολογία (βιολογικο φυλο) κ στεγανοποιούνται κυρίως στη μορφή που διατηρεί ο θεσμός της οικογένειας.

Μια προοδευτική διεύρυνση των κοινωνικών ρόλων δηλαδή (που θα ενσωματώνει επιπλεον σεξουαλικές κατευθύνσεις) που θα εχει ως επακόλουθο κ να απαγκιστρωθεί το κοινωνικό φυλο απο το βιολογικό (γιατι σημερα οι κοινωνικοι ρολοι παρουσιάζονται ως προέκταση των βιολογικών, δηλαδη ως φυσικά υπαγορευμένοι).

Τελος, το οτι η σεξουαλική προτίμηση σχηματίζεται περιβαντολογικα αυτο σε καμια περίπτωση δεν συνεπάγεται οτι ειναι μια ελεύθερη συνειδητή επιλογή του καθε ιστορικού υποκειμένου η οτι ειναι προσωπική υπόθεση του καθενός (κ αρα δεν πρεπει να συμπεριληφθεί στις θεσμοθετημένες νομικά κοινωνικές σχέσεις).

Αυτη η αντιεπιστημονική προσέγγιση οδηγεί στο να θεωρούνται ιδιωτική παρεκτροπή οι ομόφυλες “παρορμήσεις” ατόμων που υποτιθέμενα ειναι ψυχολογικά διαταραγμένα εξαιτίας τραυματικών εμπειριών. Η προσέγγιση αυτη ειναι τοσο κραυγαλέα αντιδιαλεκτική κ αντιεπιστημονική που αφήνει σε δεύτερη μοίρα το ποσο συντηρητική κ προσβλητική καταλήγει να ειναι ενάντια στους ομοφυλοφίλους.

Το γεγονός ομως οτι ο ομόφυλος σεξουαλικός προσανατολισμός εχει κοινωνικες αιτίες σε καμιά περίπτωση δεν οδηγεί στο συμπέρασμα οτι οι αιτίες αυτες (που προωθούν ομόφυλα σεξουαλικά πρότυπα) ειναι οι συνέπειες κάποια κοινωνικής παθογένειας κ θα πρεπει να εξαλειφθούν (κ αν οχι να εξαλειφθουν τουλάχιστον να εμποδίσουμε την διαιώνιση τους με την εναντίωση μας στην υιοθεσία παιδιών απο ομόφυλα ζευγάρια).

Σε αυτο το ανεκδιήγητο συμπέρασμα μπορει να φτάσει μονάχα καποιος που εχει διαστρεβλώσει καθε επιστημονική προσέγγιση του ζητήματος καθοδηγούμενος απο μια άσβεστη απέχθεια για το φαινόμενο της ομοφυλοφιλίας που θολώνει τη κριση του κ υπονομεύει την αναλυτική του ικανότητα.

Μονάχα ενας τοσο κραυγαλέα αντιεπιστημονικός θα μπορούσε άλλωστε να φτάσει στο σημειο να υπερασπιστεί το κυρίαρχο μοντέλο της πατριαρχικής ετερόφυλης οικογένειας που δομήθηκε κ αναπαράχθηκε μεσα στα πλαισια ενος εκμεταλλευτικού συστήματος. Και υστερα με πρόφαση την περιφρούρηση των παιδικων συνειδήσεων (που επιβάλλεται να γαλουχηθούν μοναχα απο το συγκεκριμένο, βιολογικά υπαγορεύσιμο μοντελο της συμβίωσης του αρσενικού με το θηλυκο) να θεωρει οτι κάθε απόκλιση απο αυτο το προτυπο (σε εναν θεσμό που εξελίσσεται) θα ειναι επικίνδυνη για την ομαλή ανάπτυξη της προσωπικότητας του ανθρώπου.

Να θεωρει δηλαδη οτι αν διαταραχθεί αυτο το θεμελιώδες βιολογικό μοντέλο θα παρουσιάζονται ανεπιθύμητα συμπτώματα στις νεαρές συνειδήσεις (ομόφυλες τάσεις). Και ετσι καταληγουμε απο τη σκυλα του βιολογικού Ντετερμινισμού, στη Χάρυβδη ενος πουριτανικού συμπεριφορισμού (που θεμελιωνεται ομως βιολογικα).

Καταλήγουμε στο ολισθηρό έδαφος πανω στο οποιο αδυνατούμε να κατανοήσουμε οτι προστατεύοντας την αστική οικογένεια φρενάρουμε την αταξική προοπτική οπου η επιμέλεια των παιδειών θα ειναι κοινωνική υπόθεση κ οι κοινωνικοί ρόλοι θα εχουν απαγκιστρωθεί απο τις σεξουαλικές προτιμήσεις κ τις βιολογικές τους αναγωγές.

Advertisements

~ από Epikss στο Ιανουαρίου 9, 2016.

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s